Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Pawlik: Zacznijmy budować!

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

jm

Data publikacji:
30-08-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Pawlik: Zacznijmy budować!
Marek Pawlik, wiceprezes PKP PLK (fot. Rynek Kolejowy)
- Można spytać, czy polscy kolejarze są ambitni. Niektórzy mówią "nie zbudowaliście nic od pięćdziesięciu lat". Więc zacznijmy budować - zaapelował podczas publicznej debaty dotyczącej rozwoju Kolei Dużych Prędkości w Polsce Marek Pawlik, członek zarządu PKP PLK.

Pawlik zaznaczył, że w Polsce istnieje problem odpowiedniej jakości połączeń wschód-zachód - Historyczne zaszłości, które to spowodowały są na tyle odległe, że trzeba już to przezwyciężyć - powiedział.

 

- Koleje Dużych Prędkości są dominującym trendem na świecie. W Polsce będą mogły być ważnym uzupełnieniem istniejącej sieci kolejowej. KDP ma sens, gdy potok pasażerów jest duży. Żeby tak się stało, cena musi być atrakcyjna. Nie tylko dla biznesmena, który pojedzie w szczycie do pracy, ale i dla kogoś, kto w środku dnia pojedzie na 3 dni do rodziny - mówił Pawlik.

- W przyszłym roku zakończone zostaną prace studialne nad linią KDP "Y". Wtedy będzie można podjąć decyzję, czy odłożyć ten projekt na półkę, czy realizować go. Wtedy będzie można określić model biznesowy i rozpocząć wykup gruntów - mówił Marek Pawlik. - Można spytać, czy polscy kolejarze są ambitni. Niektórzy mówią "nie zbudowaliście nic od pięćdziesięciu lat". Więc zacznijmy budować - zaapelował członek zarządu PKP PLK.

 

Wiceprezes PKP PLK mówił również o innych inwestycjach infrastrukturalnych - Podwyższenie prędkości na linii CMK przez zmianę napięcia będzie możliwy, gdy pojawi się w Polsce wystarczająco duża ilość taboru dwusystemowego, kupowanego pod kątem KDP. Wtedy będziemy mogli zmienić napięcie na CMK, nie zamykając linii dla dostępnego w Polsce taboru - zaznaczył Pawlik.

 

Kolejnym projektem, który realizuje PLK są studia głównych węzłów kolejowych - Nie może być tak że do pociągu KDP jedzie się pod miasto. Są dworce w centrach miast i dlatego szczegółowo analizujemy węzły, żeby zobaczyć, jak najlepiej doprowadzić do stacji centralnych linie KDP. Stworzy też to możliwość przemieszczania się do KDP innymi środkami transportu, taksówkami, koleją, autobusami - wyliczał Pawlik.

 

- Koleje Dużych Prędkości w Polsce nie będą wyspą. Trwają zaawansowane rozmowy na temat sposobami połączenia planowanej przez nas sieci z Czechami - zdradził Pawlik. Przyznał, że zwiększanie szybkości i częstości połączeń z Rosją i krajami bałtyckimi nie jest w tej chwili rozważane.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5